100% arabic

Idag blev de frukostmys med Amanda på Flax & Kale. Åt en acia bowl och drack en smarrig juice med bla. fänkål och äpple. Pics kommer ni kan va lugna XD Har bakat en vegankaka åt Moa, hunnit tvätta och sen packat ihop mitt bråte. Sen där vid fyra tog jag bussen not costa brava och nu sitter jag på flygplatsen och väntar på att få stiga ombord på planet mot Marrakesch!! But first snåla wifi från donken, puss hej vänner!!

Cat Bar.

Cat Bar, bcn// Idag har jag varit väldigt produktiv.. har nästan tvättat alla mina kläder, sprungit i veganbutik, handlat flip flops och hunnit med en halv timmes solning. Middags planerna blev ändrade så jag, mois och Carle käkade kanske den godaste veganburgaren nånsin (har dock bara ätit en men iaf,) på cat bar och drack lite rödvin till de. Fett mysigt!!  Åt en så kallad "black cat", biff gjord på svarta bönor med grillad aubergine, veg majonäs och karamelliserad lök, åh så gott de va!! Sen så gick vi till nån randombar och drack en kopp americano. Se så nu blire att tvätta fejset och sen somna till Hannah och Amanda. Puss gonatt.

Fröis, Kinis och ida blire Veganis

Igår var jag på en prommis till stranden och solade dryga timmen, va ju 27 grader här så va som tvungen att passa på!! Sen gick jag till frögubben brevid cituadella parken, (är inte som de låter att de är en mys fågelfarbror som samlar på fröer... fast tyckte de va bra iaf)!! och efter de besökte jag jätte-Kina-paki-äffären, skulle ha jackfruit men fann bara billig tofu åt Moa ist. Idag måste jag tvätta och skriva ut flygbiljett osv :$ lämnar ju barca imorgon!!

Veggie Garden

Veggie Garden, 5 av 5 toasters// Har varit på hajk hela helgen så har inte haft nått wifi men har iaf haft en toppen helg!! Vi har sovit i tält på en stand i Mora, varit på oktoberfest i Lleida, och tagit en morgonkaffe på ett ställe som heter Disco och hade en skata i bur. Bilder och lite mer överläggande info om va vi har gjort kommer när jah har skrapat ihop lite bilder från resten av sällskapet. Vi kom hem till Barcelona ungefär där vid lunch idag och jag däckade ganska direkt, sov lite mer än en timme. Resten av dagen har både jag och Mos gått omkring som två sönder supna tonåringar, har varit helt båsig i huvet. Vid sju tiden tog vi iaf oss samman och gick på jakt efter mat, eller vi hade ett mål i sikte och de va veggie garden, 100% veganskt! Moa tog mig till ett av hennes favoställen och kan säga att dit går jag gärna igen! Åt tre rätters och allt smakande super eller inte min efterrätt så fick halva Moas<3 Efter de gick vi hem och nu har jag druckit lite te, tänkte sussa snart är inte helt återställd än.. men puss mina små vänner thihi

Nog har man tid för en snabb update

Ja idag har jag.. inte gjort ett skit!! Har bara gått mellan kylen och madrassen på golvet. Ätit lite för mycket och sovit lite för lite. Hade iaf jättekul igår, började med middag och vin på nån restaurang sen gick vi vidare till 'hot' och sen gick vi och dansade på 'sutton'. Lekte drinkluder och raggade på spanjorer. Idag värker och bultar fötterna blått. Nu ska jag packa ner lite kläder för vi ska på hajk i öknen. Taggar som fan!! De blir grillade vegburgare och tältning för hela slanten, scoutolle är i farten. Trevlig helg folkes.

Birthday gurl le Mandí

En #tbt från milano på världens bäzZta mandii!!// Har varit och födelsedags lunchat med donnan på bilden!! Hon fyller faktiskt 23 år idag, så stort grattis till henne!! Firade med lunch på fresc Co. och lite stros i Gracia. Himla mysigt område, allt är typ ekologisk och med massa mysiga caféer. Köpte även en jäkligt dyr organisk aleo Vera kräm eller dyr å dyr brukar inte lägga så mkt pengar på krämer men iaf så hoppas jag den ska göra under för min nu så kallade kaos drabbat fejs. Ikväll blire iaf mer friande för Amanda, lite drinkar på nå ställe och sen utgång på sutton. Höres!!

Indian style

Kalas-vegan-middag i Clot. Spenatbollar i cashewsås, morötter, vitlökssås, currygryta, ris och libanienskt bröd.// Haft en riktig myskväll ikväll. Jag och Moa slog på stort och lagade en indiskinspererad veganmiddag. Njuter verkligen att vara här med Moa, laga mat och dricka en massa te, de jer ju så mysigt! Fick iaf en rejäl matkoma men men man får ju skylla sig själv, ska nog sussa nu. Natti!!

Glories-port olympic-clot

Bilder från idag.// Efter lunchen gick jag mot glories och till encants loppisen, strosade runt lite va mest skräp så köpte inget. For till stranden och la mig i gräset, lyssnade på lite musik osv. Började traska mot clot, fyndade äpplen och fullkornsris på consum. Nu tänkte jag ta mig en dusch i väntan på moiisen. Bye!

14de i 10de

Moas lägenhet i bilder, älskar planscherna!!// Sitter i Moas lägga och chillar lite, tanken va egentligen att ta sig ner till stranden men de är ganska disigt ute så sitter inne med en tekopp ist och tänkte ta mig an gårdagens ph. Har hunnit vara ute på en liten promme till min gamla skola och i mina kvarter. Känns så underligt att de är fortfarande  samma gubbe där jag alltid köpte mina cigg, samma tiggare utanför läggan, sushi baren breve min lägga har blivit till en italiensk restaurang och nytt gym vid skolan. Vissa saker förändras iaf! Jag har ju ändå varit del av denna stad för dryga året men nu bor jag hemma hos mor och far.. igen.. Försöker sätta ord på dessa känslor men blir så flummigt, får lämna de så här. Puss!!

Bcn dag 1

Lite thaisoppa som moiisens pajk hade tillslagat till middag.// Känns så himla konstigt att vara tillbaka i denna stad, nästan lite ångestfyllt men när jag stannar upp och tänker så njuter jag ändå. Anlände till Bcn vid fem tiden, gick dit jag bodde förr och kikade lite. Sen satte jag mig utanför sagrada familia och snålade wifi tills Moa kom hem från jobbet. Blev supergo soppa till middag och sen har vi bara mest pratat, haft en fin catch up. Nu ligger jag på en madrass i Moas vardagsrum och är inte långt ifrån att somna eller ska ge de ett försök iaf! Pusshej

Bcn here i come

Trodde jag aldrig skulle återvända till Barca men jaa man ändrar ju sig alltid.. Med en enkelbiljett bokad sitter jag i flygbussen nu påväg till falmark och jäkligt taggad på detta äventyr jag ska mig an. Puss Sverige så syns vi igen om några veckor!!

Söndag

Labyrint från igår på mollys!// Hade de jättetrevligt igår hemma hos Emma! Hon bjöd på tacos, sen delade vi en kladdkaka på tre och lite ostbricka. Blev en hel del alkohol också så mår mindre bra idag. De blev mollys/allstar och aa de va väl skojsigt. Kände ingen va bara småbarn där men de dög. Aja nu måste jag ner på stan och ta ut lite euro!! Bcn imorgon btw!

Lördag idah

Fish and chips från London, man va ju ba lixom tvungen att prova äta de och dricka öl på en pub.// Igår käkade jag middag på Olles med burvallski, alltid lika trevligt och de blir alltid en lika fet catch up vi måste riva igenom. Drack lite vin också så känner mig lite bakis eller mer sleten kanske. Ska snart ner på schtaan med mor, de blir att luncha och köpa torrschampoo. Ikväll blir de tjejmiddag hos bästa Emma med fina jobbflickor, taggar som fan!! Aja nuff säid! Puss.

Veganfrulle

Spenat och banansmoothie, linfröshot och cashewyoughurt.// Är hemma på lunchrast, jobbar 7-17 på norrbacka idag. Jobbet och vädret suger balle, vill bara bädda ner mig i sängen med en mysig pod.. fast aa bara fem timmar kvar nu. Tagga! Puss!

London - Westfield, Hache

Mera från London!!// Dag 2 i London tog vi tunnelbanan ut till köpcentret westfield. Shoppade från bla Levis, kiko och standard h&m. Åt lunch på eat och äntligen fick jag äta froyo som smakar som den i Barca. Åkte buss tillbaka till hotellet för en efterlängtat powernap, fan va jobbigt de är att shoppa ibland :( Till middag åt vi på Hache (som Leila Lindholm rekommenderade lol) och de låg i camden town iaf. Drack vin, åt nachotallrik och sen kanske den godaste falafelburgaren med blue cheese och sötpotatis pommes. Nu blire phtittande. Bye!