el juicio

 

 
Idag blev det rättegång och jag är så himla tacksam över att min roomie Borja följde med mig och tolkade. Ska försöka dra det kort vad det är som har hänt. Förra helgen var jag på placa rieal och hängde. Helt plötsligt kommer en civilpolis och säger att jag har blivit rånad. Va ganska så onykter så jag hade inte märkt nåt, inte heller för nåt hade blivit stulet. Men iaf så hade någon (vill inte nämna nån vid namn men det var en Constantin Busqa, fick jag höra idag, slut på parantes) stoppat handen i min ficka. Polisen tvinga med mig till stationen och skrev en rapport och sa även OM jag vill och KAN ska jag gå på rättegången. Hela jävla rapporten va på katalanska så gav den till min roomie och han trodde att om jag inte gick till rättegången så va jag tvungen att betala mellan 200 och 2000 €. Litade inte på hans katalanska kunskaper så tog med mig rapporten till våran katalanskakvinna på jobbet och hon ringde även dit men det slutade med att jag var tvungen att gå iaf. Rättegången gick snabbt och nästan smärtfritt va bara lite pin att jag inte kom ihåg nått men äh. Iaf så blev CONSTANTIN dömd på.... håll i er... hela... 240€. Tyck det är så sjukt att han var inte ens där, han hade stulit från 20 andra och slagit en kvinna och han måste böta 240€ medans jag hade varit tvungen att böta mellan 200 och 2000€ om jag inte gick dit. :S Helt jävla ologiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0