Båådylotion

Pic från igår - Va hos Anna på sunannå igår på förfest. Efter lite vin och lite lekar, rullade vi till verandan. Va typ skoj ett tag, sen tog jag taxi hem och fyllekäkade. Va mjöl överallt när jag vakande, hade typ försökt baka en kladdkaka.. lol. Aja nu ska jag packa för ikväll far jag till Borlänge :) hej så länge.

Två tips

Två tips. 1. Fruktbar från Allos, extremt goda!! 2. Smoothie - 1 dl havremjölk, 1,5dl kokosvatten, en bit honungsmelon, 4 bitar spenat, och om man vill 1msk vetegräs. Mixa. Klart!// Öleriet igår gick väl bra, trodde bara inte de skulle kännas så tidigt att jag hade jobbat från sju. Där av blev kvällen väldigt kort, for hem redan vid tio och däckade i sängen nästan direkt. Idag blire frukost på verandan och fest hos Anna. Bye.

Zoats

Zoats toppad med rårörda jordgubbar och aronia bär// Igår provade jag att göra zucchinigröt till frukost. De blev både gott, mättande och nyttigt. Bara att koka ihop 1dl havregryn, 2dl vätska (jag använde havremjölk), 1,5dl riven zucchini, salt och ev smaksättning, typ kanel, kardemumma eller vanilj. Sen när de har kokat upp rör du ner 0.5dl äggvita. Häll upp i en skål och toppa med va du vill! :) Idag jobbar jag typ mina sista dag på norrbacka eller iaf ett långt uppehåll blire. Antingen blir det schema på getberget eller Borlänge, framtiden är fortfarande oklar. Efter jobbet ska jag hem, slänga i mig lite mat och sen iväg på matfesten och jobba gratis.. ska hjälpa morbror mine och sälja lite öl. Kom till Vikingtältet och stödköp lite av mig vetja! PöZzz.

Torsdag

Igår kom bror över på middag, bjöd på spagetti och vegfärs. Till efterrätt gjorde jag chiapudding (åå va jah älskar dessa frööön!!) med carbopulver samt banan och sen på toppen blev de jordgubbskvarg, jordgubbar och chasewnötter. Fick även min utväxt färgad och lite räkningar betalda. Idag jobbar jag 12-21, höres sen!

Frullerulle.. Igen.

Chiapudding toppad med jordgubbar, banan, kokoschips och aroniabär// Kanske måste döpa om blöggen till 'frukostbloggen'.. lol. Asså måste skaffa mig ett liv!! Nä men är ju ledig så va annars ska man göra? De är ju ändå lix dåligt väder och sen va jag tvungen att testa mina nya fröer och bör från nu3.se :$ Aja ser hundraåringen nu och äter ananas. Bye.

Fortfarande augusti ju

Frukost. Fil + keso toppad med nektarin, frön, kanel och mullbär. Rostis med avokado, ägg och rädisa.// Ledig idag men måste dock ta tag i livet, söka jobb och fara på vårdcentralen. Hejrå!

Spirulina bowl

Blev lite mycke onyttigheter ihelgen så kvällsfikat ikväll blev en spirulina-bowl. Jätte enkelt att göra, gott och  dessutom nyttigt! Sen piggar spirulinapulvret upp. Mixa bara ihop en fryst banan, en halv avokado, 2 tsk spirulinapulver plus lite kvarg. Toppa med va du vill, klart! :)

Don Jon

Har nyss sett Don Jon, nu tänkte jag försöka sova, natti.

Pizza med banan och ananas<3

Igår jobbade jag 7-17 och sen blev de kräftmys med mamma till middag. Hon hade ordnat med hembakat bröd, vb-paj, vb-smör, eko öl och massa kräftor. Sen såg vi en världelös film, somnade typ så gick och la mig där vid tio.

Idag har jag också jobbat 7-17 på norrbacka, mitt sommarschema tog slut igår så nu är jag bara extra igen.. suger ju att leva ett liv som vikarie. Har iaf tagit på mig jobb imoron så man får in lite cash. Så ikväll blir de att ta de lugnt, har nyss tryckt en pizza och nu ser jag hockey.

Torsdag

Frukost så här på morgonkvisten// Jepp idag jobbar jag dock bara 7-13, skulle faktiskt inte tacka nej till mer jobb nu när man är så fattig.. Nu ska jag snart börja rulla mot jobbet men först läsa lite världelösa bloggar till klockan kvart i.

Shape Up

Va på stan idag innan jobbet och tänke köpa en skjorta som jag hade tittat på igår. Men aa då vare nån jävel som har snott den sista i min storlek.. så gick och tröstköpte en tidning och kokosvatten. Nu ska jag duscha sen mysa framför ph, tjiing

140820

Tänkte kliva upp tidigt idag och göra någe vettigt men man blir inte så taggad på livet när de spöregnar ute. Tog en liten extra sovmorgon då och sen lyxa jag till de och gjorde frukost åt mig och bror. De blev bananpannkakor med kokosgrädde, stekta nektariner, mackor med keso, kaffe och juice. Idag jobbar jag kväll, pusshej.

En efterrättsupdate

Kanel och kardemumma-marinerad honungsmelon varvat med keso och rostade solrosfrön och mandel.// Va bara tvungen att ha en efterrätt ikväll också, dock blev de inge avancerat.

Jeflar storbloggarN oliwawa slår till med 3 inlägg på en dag. Lol. Hej då alla mina läsare nu ska jag se idol.

Currycurry

Het currygryta med kikärtor och matvete, plus youghurtbröd. - Lagade maten ovan idag till middag. Blev mäkta imponerad av mig själv, jah e tung på matlagning!! Hehe. Nämen iaf så blev de   gott och ännu godare att dippa bröden i grytan. Tänkte dela med mig av receptet: 6-8 bröd. 4 dl havremjöl, 2 tsk fiberhusk, 2 tsk bakpulver, 1 tsk salt, lite valfri kryddning om man vill (jag tog oregano och basilika), 4 dl youghurt, 1 ägg och en jävla massa olja och smör till stekning. Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt resten av alla ingredienser och stek som små "plättar" i en stekpanna med massa smör och olja.

Vegankakor med svarta bönor//

Provade för ett tag sen att baka vegankakor gjorda på svarta bönor, har länge viljat prova baka med svarta bönor. Dom blev faktiskt överraskande goda och speciellt till kaffet! Bakade efter detta recept (klicka här), fast istället för chokaldknappar tog jag kokoschips. Bollarna är dadelbollar som smakar nästan likadant som chokladbollar, fast med lite roligare ingredienser.

My Monday

Min måndag - Har typ regnat nonstop i skellefte idag, hann bli ganska uttråkad så ville äventyra lite... Blev kanske inte mycket att hänga i julgranen men iaf så for jag och bror ner på schtaan och kirrade ett till hål i mitt öra. Sen for vi förbi Ica, handlade och hämtade ut paket. Bjöd mamma och Mattias på middag, gjorde underbart goda zucchinibiffar, kokosmorötter med fetaost och böndipp. Till efterrätt blev de smulpaj med vaniljfluff. Dissade ph-premiären och avslutade ist kvällen med Pulp Fiction. Nu tänkte jag ta mig en dusch och sen sova. Natti!

Lite pics från storhamn

Badade med hundarna i storhamn en kväll.// Nu kändes kvällen bilderna ovan va tagna väldigt långt bort. Det luktar höst ut samt även nu att de spöregnar. Är iaf ledig idag och de behövdes verkligen, när jag gick och la mig igår va ögonen svullna och min hy va grå men efter 11 timmars sömn ser jag lite mer ut som en människa. Idag blir det nog bara soffhäng med bror. Ska sen efter det slutat regna fara och handla, blir att bjuda mor på vegmiddag ikväll.

Chokladgranola med kokos och plommon

Chokladgranola med kokos och plommon.// Lagade egen granola nu i veckan, gjorde efter Pt Emmas recept (klicka här för receptet) eller hade inte allt hemma så improviserade lite. Bland annat istället för kanel och kardemumma tog jag kakao och istället för riskakor blev det kokosflingor och linfrän, sen när det var klart klippte jag i lite torkade plommon och kokoschips.

Har nyss ätit sushi från wok and roll, fick just och pass tag i en 12 bitars. Jävla tur de, hade ju längtat hela dagen. Nu ikväll blir det mys med en annan emma. puss.

Ikväll

Har en deppad bror på besök ikväll så vi myser på med pizza, godis och film (har faktiskt köpt eko vindruvor också, claro). Pusshej.

El Arándano

Blåbärsgröt med bananyoghurt. Finncrisp med keso och avokado. Kaffe och citronvatten.// Bjussar på en till frukostbild, aa ni kan kalla mig no lifer. Börjar jobba om en timme och tills dess myser jag med nyhetsmorgon. Hej så länge.

Fredag den femtonde

Fredagsfrukost. Ryvita med kyckling och gurka. Proteinyoughurt med avokado och banan, toppad med kokos, banan, blåbär och mullbär. Samt en vattenmelonsmoothie. // Håller på att mummsa i mig frukosten ovan, fan va gott de är och fint hihi!! Blandade i en skopa vaniljprotein, fryst banan och avokado i yoghurten, de blev kalasgott må ja säga. Har iaf sällis av padre nu, han är hemma och tvättar. Men fy han gör mig galen direkt, han frågar hur man söker på Google och hur iPhone stavas... Lol. Aja.. Han är som han är.. Btw börjar jobba kl 1300 idag sen jobbar jag hela helgen, puss och kräm:)

Cravings

Har hunnit med att jobba 3,5h. Fort va de gjort, snabbt och smärtfritt. Sörplar lite kaffe nu och ser Laila bakar men tänkte börja göra mig klar för min lunchdejt på espresso house med burvallski, nu snart. Tjiing.

Dexter på vift//

Katten är funnen och har återvänt till sjungande dalen, så vackert! Dock va de riktigt jobbigt att se bror gråta, har aldrig varit med om de förut...

13onsdah

Onsdags frukost// Idag är jag ledig hela dagen! Har redan hunnit med frukost och en prommis. Nu har jag en kurrande luna i mitt knä medans jag ser thats 70 show. Snart ska jag ta mig en dusch, har en lunchdejt inbokad med farfar och kusinen. Puss.

Marmor

Lite marmor från Åhléns och en ananas från lagerhaus.// Har jobbat 8-17 idag, gick fruktansvärt segt.. hade typ inget att göra. Tiggde om att få städa en lägga men fick endast putsa en toa. Tänkte fara på stan och göra bort lite ärenden nu och sen måste jag nästan träna, börjar va så längesen nu och sen vill jag ju också prova mitt nya protein. Heheh. Hej me er!!

En månad

Bacon och ägg. Husman, ljusungsbröd och finncrisp med avokado. Havreyoughurt med melon, mullbär och kanel. Blåbärsoppa och kaffe.// Idag jobbar jag 11-21 och tänkte bara ta de lugnt framtills jag börjar jobba. Ser Laila bakar och letar efter Dexter mellan varven.. Vars är kattjäveln?? Åtk, hej.

Söndag

Ett dubbelt buremål tack

Måste ju visa upp äkta norrländsk matkultur för Andreas så igår till frukost blev de Lövångerbröd och till middag blev de ett dubbelt buremål. Efter krysset for vi plus challs och julls till maxi och köpte naturgodis och cola. Sen blev de mys hos mig med filmen 'the perfect man'. Ikväll ska vi till stugan och käka grillat. Hejs.

Myntgatan

Rufus// Idag har jag jobbat 7-17 och de gick då förvånadsvärt bra, fast hade ju lyxen att få fara hem till en sovandes Andreas på lunchen. Efter jobbet lagade vi lite pullad pork med frökusar och sen där vid nio for vi till Öhlund fast med ett snabbstopp på Ica för att köpa 3kg vattenmelon. Josse bjöd på massa hemlagad glass och seg kolasås. Mumma. Nu festar jag till de på melon och snart blire sängen. Natti.

Sunflower

Nya shorts från nelly, tycker dom är coola// Väntar på att Luna och Dexter ska anlända till lägenheten, ska vara kattvakt i en vecka. Sen åker jag iväg och hämtar a på falmark. Har gjort lite fika/lunch som ska förtäras på Sjöbo sen, har inte varit där i år än.. Kan bli kul och varmt. Bye.

Tisdag

Frulle från i söndags på Aurum. Har jag sagt att frukost äre bäzZta??// Igår va jätte dåsig i huvet, så gick och la mig innan tio. Somnade till en podd och sen sov jag hela natten. Grymt skönt att äntligen få känna sig utvilad. Nu laddar jag upp med kaffe, ska snart pallra mig till schtaan för att hämta ut ett paket innan jag börjar jobba 12-21. Tjiing och fling hehe :W

Shu katt

från nån kväll på bryggargatan. snart så// Ska tydligen ha varit årets varmaste dag idag.. Jobbade 7-12 imorse, sen for jag hem och sov typ till nu. Äter lite middag och borde verkligen sätta igång med städningen. Hej.

Maa guurls

Pic från igår// Igår kom Suss, challs, Julia, Emma och Mathilda x2 till mig på middag. Bjöd på fajita-taco-kycklingröra  och dom bjussade på finfina presenter!! Tycker så himla mycket om dom dära flickorna. Drack även en massa vin innan vi drog vidare till Kågevägen, spelade lite beerpong och sen for vi på Olles. Blev lite mingel, hann bli less innan stängning så jag och Challe gick hem. Idag mådde jag inte så jättebra.. men krigade ändå iväg till aurum för frulle med mamma. Nu är hon på jobbet och jag googlar på 'London tips'... Tjiing.

Bara Bär

En frukost från stugan. Kan verkligen rekommendera 'Bara Bär' från finnerödja med smaken mango och havtorn.// Idag har jag jobbat 7-17 på norrbacka, efter jobbet blev jag hämtad av mor och far, sen for vi till Magnus och Carro. Kollade in deras nya hus och invigde nymatbordet med grillat! Nu äter jag överblivna kakor från i onsdags och ser 'men in black 3', ska nog sova snart är sjukt trött.. I morgon blire lite mer kalasande på läkarvägen 7D, bye.