Skumbanan-fluff

 
Har alltid velat prova göra ett så kallat "godis-fluff" (jag kallar det för godisgrädde) så i måndags lagomt till när saik tog guldet gjorde jag en segertårta, hade annars blivit ett tröst-tårta. Gjorde vanliga tårtbottnar med chokladsmak, som fyllning hade jag marsansås med två mosade bananer och sen spacklade jag tårtan med godis-fluffet då.
 
Jag använde mig av detta recept:

Klipp ner 60-80g gelegodis (jag tog skumbananer) och lägg i en kastrull med 3dl grädde.
Låt detta sedan smälta ihop på ganska låg värme, det får nämligen inte börja koka för då finns det risk för att det skär sig. Rör om ofta så att det inte bränns fast och när du är helt säker på att allt godis har smält samman med grädden så låt de svalna lite och ställ sedan in det i kylskåpet. Låt den stå i kylskåp i minst 6 timmar men gärna över natten, det måste vara helt kallt innan du sedan vispar upp detta till en härlig fluff (är det inte tillräckligt kallt så finns det risk att den skär sig eller blir grynig)! Råkar den bli för fast när den kallnat i kylskåpet så är det bara att hälla i mer grädde.
 
Blev ashäftigt!! Vill prova med geléhallon och har hört att ahlgrens bilar ska vara en hit, thihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0