(snål)hummus


Gjorde hummus för ett tag sen, eller en förenklad version typisch, en billigare. Blev hur gott som helst, dippade gurka och äpple! Det är bara en burk kikärtor (+lite kikärtspad för att få till konsistensen, fast olivolja blir godare, va dock slut), 1-2 vitlöksklyftor, 2st citronklyftor, rostade sesamfrön (går ju lika bra med tahini men va för snål för att köpa de), salt, peppar och chiliflakes. Sen kör man allt med stavmixern tills de blir en jämn smet. Gott på allt! Dippa gurka, äpple, morötter osv. Fett gott på mackan också!
 
Har nyss eller för drygt 30 min sen, kommit hem från jobbet. Hade delad tur idag och på mina timmar passade jag på att steka i solen med en go pod i lurarna. Hann även catcha upp lite med emma på jobbet, så himla fin hon är som orkar lyssna på mina problem även fast dom kan va så töntiga så finns hon alltid där. ♥ Men det är så skönt att få prata med henne, hon är typ lika störd som jag, så aa puss på dig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0